Σε στάδιο υλοποίησης βρίσκεται το πρόγραμμα του Υπ. Εσωτερικών για ανέγερση 100 κατοικιών σε 12 νησιά, που θα διατεθούν για δωρεάν διαμονή σε δημοσίους υπαλλήλους, λέει το “Πρώτο Θέμα“.
Οι εργασίες έχουν ήδη ξεκινήσει σε 7 νησιά (Λειψοί, Αστυπάλαια, Ιθάκη, Άγιος Βασίλειος Ρεθύμνου, Τήνος, Αμοργός, Πάτμος), ενώ αναμένεται να ενταχθούν ακόμα 5 (Σύμη, Κάρπαθος, Αγαθονήσι, Σίφνος, Σέριφος).
Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία είναι μέρος του ευρύτερου προγράμματος της κυβέρνησής (π.χ. μπόνους 1.500 ευρώ/μήνα στο ιατρικό προσωπικό, επιδόματα από 300 έως 500 ευρώ που παρέχουν οι δήμοι, στεγαστικό που προωθεί το υπουργείο Εθνικής Αμυνας κ.ά.).
Το πρόγραμμα προβλέπει την κατασκευή, αγορά ή ανακαίνιση διαμερισμάτων τα οποία θα διατεθούν σε ιατρούς, νοσηλευτές, εκπαιδευτικούς και ενστόλους.
Γίνεται στο πλαίσιο εκπόνησης και εφαρμογής μιας ολοκληρωμένης πολιτικής περιφερειακής ανάπτυξης με κεντρικό στόχο να διατηρηθούν σε λειτουργία σημαντικές δημόσιες υπηρεσίες και να ανακοπεί η ερήμωση της επαρχίας, αναφέρει το ρεπορτάζ.
Σύμφωνα με τον υπουργό Εσωτερικών Θοδωρή Λιβάνιο, η φιλοσοφία της πρωτοβουλίας είναι απλή: αν ένας γιατρός ή ένας εκπαιδευτικός γνωρίζει ότι θα βρει αξιοπρεπή και οικονομικά προσιτή κατοικία, τότε αυξάνονται σημαντικά οι πιθανότητες να επιλέξει να υπηρετήσει σε ένα μικρό ή απομακρυσμένο νησί.
Όπως προκύπτει από επίσημες μελέτες, τα τεράστια κενά που αντιμετωπίζουν οι κρίσιμες δημόσιες δομές των νησιών δεν συνδέονται τόσο με το ύψος των αποδοχών ή τις συνθήκες εργασίας, αλλά κυρίως με την αδυναμία εύρεσης κατοικίας.
Πηγή: Πρώτο Θέμα