(EUROKINISSI)

Οι παραγωγοί φέτας ανησυχούν για τους δασμούς του Trump

Προσθέστε Εδώ το Κείμενο Επικεφαλίδας σας
@fyinews team

04/04/2025

Αντιγραφή συνδέσμου
fyi:
  1. Οι παραγωγοί φέτας (προστατευόμενο εμπορικό σήμα της ΕΕ) ανησυχούν ότι οι εξαγωγές τους στις ΗΠΑ θα μειωθούν τουλάχιστον στο μισό, μετά την επιβολή δασμών 20% στα προϊόντα της ΕΕ από τον D. Trump.
  2. To Reuters φέρνει ως παράδειγμα έναν συνεταιρισμό από τα Καλάβρυτα, με συνολική παραγωγή 140.000 τόνους και τζίρο €800 εκατ. πέρυσι, το 8% των εξαγωγών του οποίου κατέληξε στις ΗΠΑ.
  3. Το 2019, η ελληνική φέτα εξαιρέθηκε από αντίστοιχους δασμούς στα προϊόντα της ΕΕ, ωστόσο φέτος κάτι τέτοιο δεν είναι πολύ πιθανό.

Είδηση


Οι παραγωγοί φέτας ανησυχούν ότι οι εξαγωγές τους στις ΗΠΑ θα μειωθούν τουλάχιστον στο μισό, μετά την επιβολή δασμών 20% στα προϊόντα της Ευρωπαϊκής Ένωσης από τον Donald Trump, καθώς το ελληνικό προϊόν αποτελεί προστατευόμενο εμπορικό σήμα της ΕΕ.

To Reuters φέρνει ως παράδειγμα έναν συνεταιρισμό από τα Καλάβρυτα 1.200 κτηνοτρόφων, με συνολική παραγωγή 140.000 τόνους και τζίρο €800 εκατ. πέρυσι, το 8% των εξαγωγών του οποίου κατέληξε στις ΗΠΑ. Ο συνεταιρισμός προμηθεύει, επίσης, την ελληνική αγορά με περίπου 5.000 τόνους φέτας.

“Ποιο μερίδιο από αυτό (τους δασμούς) θα πάει στον τελικό καταναλωτή… πού θα καταλήξει η μπίλια της ρουλέτας, μένει να το δούμε”, δήλωσε ο CEO του συνεταιρισμού, Κωνσταντίνος Λάτσης.

Εκτός από τη φέτα, ελιές, τσιμέντο, αλουμίνιο, ελαιόλαδο και κομπόστες ροδάκινου εκτιμάται ότι θα πληγούν περισσότερο.

Το 2019 η Ελλάδα πήρε εξαίρεση για τη φέτα από τους δασμούς στα προϊόντα της ΕΕ, ωστόσο φέτος κάτι τέτοιο δεν είναι πολύ πιθανό.

“Πρέπει να βρούμε τρόπο να εκτρέψουμε αυτές τις ποσότητες σε άλλες αγορές” δήλωσε στο Reuters ο Χρήστος Αποστολόπουλος, επικεφαλής της ένωσης γαλακτοβιομηχανιών της Ελλάδας.

Πάντως, παρά τους αμερικανικούς δασμούς, ο συνεταιρισμός από τα Καλάβρυτα εξακολουθεί να ποντάρει στην επέκτασή του στο εξωτερικό, γιατί το συγκεκριμένο προϊόν είναι δημοφιλές στις αγορές.

Για το 2024, η Ελλάδα ήταν κερδισμένη κατά περίπου €250.000 εκατ. στις συναλλαγές της με τις ΗΠΑ, καθώς οι εξαγωγές ήταν €2,411 δισ., ενώ οι εισαγωγές €2,143 δις.

AD(1024x768)