Το Εφετείο αθώωσε τους 13 κατηγορούμενους της υπόθεσης των “Σπαρτιατών”, που αφορά στην εξαπάτηση του εκλογικού σώματος, υιοθετώντας την εισαγγελική πρόταση. Κατηγορούμενοι ήταν ο Ηλίας Κασιδιάρης, 11 πρώην και νυν βουλευτές, και ένας δικηγόρος.
Ο πρόεδρος του δικαστηρίου εξηγώντας το σκεπτικό της απόφασης, τόνισε ότι η εξαπάτηση του εκλογικού σώματος δεν αποδείχθηκε, καθώς δεν είναι επαρκή τα αποδεικτικά στοιχεία.
Η υπόθεση άνοιξε με τις καταγγελίες του αρχηγού των “Σπαρτιατών”, Β. Στίγκα, για πρακτικές “GreekMafia” στο κόμμα, τις οποίες ανασκεύασε στη διάρκεια της δίκης.
Ο Β. Στίγκας φωτογράφιζε τον Η. Κασιδιάρη ως πραγματικό ηγέτη των “Σπαρτιατών” και έτσι ασκήθηκε η ποινική δίωξη για “εξαπάτηση του εκλογικού σώματος”.
Συγκεκριμένα ο Β. Στίγκας είπε στη δίκη: “Εκείνη την ημέρα πάνω στην οργή μου είπα τις γνωστές λέξεις περί Greek Mafia. Όταν κατέθεσα στην κ. Αδειλίνη δεν κατονόμασα κανέναν βουλευτή για έκνομες ενέργειες. Θεωρώ ότι κάθε βουλευτής είναι υποχρεωμένος να ασκεί το κοινοβουλευτικό έργο. Μετά μιλήσαμε και λύσαμε τις παρεξηγήσεις”. Τόνισε επίσης: “Δεν ισχύει ότι βουλευτές μας έπαιρναν οδηγίες από τον Κασιδιάρη”.
Η εισαγγελέας εξηγώντας το σκεπτικό της πρότασής της στην προηγούμενη συνεδρίαση, είχε αναφέρει ότι οι βουλευτές των “Σπαρτιατών” “δεν τελούσαν υπό την καθοδήγησή του (σ.σ. Ηλία Κασιδιάρη) και δεν υπήρχε πρόθεση ανατροπής της ηγεσίας”. Αναγνώρισε, βέβαια, ότι η εκλογική επιτυχία του κόμματος οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη στήριξη του Ηλία Κασιδιάρη, τόνισε, όμως, ότι αυτό δεν συνιστά αυτομάτως παραπλάνηση του εκλογικού σώματος.